楽園への階は常にレジスタンスたちの足音を聞きたがっている。楽園に番う住人や王は永遠の存在として謳われるが、彼らもかつて抗いし志士達であった。
動物と人間を隔てるものは、抽象に対する革命があるか否かに依る。そのような抽象的革命の芽は人間の頭に埋め込まれている。
曼荼羅の構造は二重になっている。幾何学的に繰り返す図形と概念図である。繰り返す図形により思考を奪い、組み込まれた概念図の神聖さを強化する。それは変わらない日常に従う人生の形に似ている。
だが人々の精神に萌える抽象的革命の芽は、いまやその構造に立ち向かえる。神や真理が人工的なもの、その内容は故に可変なものであると知れた。変更のためにはとても簡単な事実を思い出す事が必要になる。それは人は生きていると主張する物質でしかないということである。
だが人々の精神に萌える抽象的革命の芽は、いまやその構造に立ち向かえる。神や真理が人工的なもの、その内容は故に可変なものであると知れた。変更のためにはとても簡単な事実を思い出す事が必要になる。それは人は生きていると主張する物質でしかないということである。
生きる物質。人は他の動物と同じく生きている。人はすべてのことに価値を定め、そのために動物と人は違うと考えている。だが死がすべてを教えてくれる。人も他の動物も同じく物質で出来ているということを。
ひとつの人生も思考もひとしく物質の集合群のなかに在る。ひとつのことについて考えるということは不可能であり、その思考の中には常に他の思考が存在する。何かについて考えるとき人はある事象を頭の中に浮かべるが、同時に別の事象がその何かに対して存在することを知っている。認めるにせよ否認するにせよ、そのある事象を持って人は階をのぼらざるを得ず、その際に革命家となるか騎士になるかを選択せねばならない。
最後の段を登り終えその扉を開けるのだ。その先に待つのは、楽園であり地獄であり得る。我々は神にも天使にもなれるのである。
Stairs to the heaven need revolutionists for always
who are refused to enter into this paradise. The angels and their chef are
acknowledged as the eternal existence although they are different on the
contrary. They used to be the revolutionists as the present ones.
What distinguishes the human and other animals
is whether there is a revolution against the abstraction. Abstractive revolution
is implanted in the mind of human-beings.
Mandala is work which symbolizes the concepts
through the patterned shapes. It buries us and kills some part of heart and the
concept depicted on it is enforced sacredly. This is very similar to the
structure of the unchangeable days that we obey.
Nevertheless, implanted revolutionary desire
of human-beings is now possible to advance against its structure. It is known
for sure that the god or the truth is artificial, or that it can be possible to
change the contents of the truth. To achieve that, it is necessary to recall a
simple fact that we are just materials who insist that we are living.
We are living materials. We live like other animals.
We choose the price on all things and we think we are different from others.
However we are constructed by materials; that is sure when we die.
One life is in combined materials and so is
thinking. It is impossible to think about one thing. To think about it demands
us to think other things. When we think, we have an image; however we know that
there are other images for the same thing. We accept or ignore that fact. With
climbing up the stairs, we have to decide to be either a knight or a
revolutionist.
Open the door. It is the door for the paradise
to some and for the hell to some. You would be a god or an angel.
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